17,99 €
52 Gedichte von Liebe und Angst, getippt auf einer alten Schreibmaschine. Ohne Löschtaste, ohne Sorge um ein paar matte Stellen im blankpolierten Powerfrauen-Image.
I’m typing on an old typewriter;
my Princess Standard 300, from the sixties
I’m depriving myself of escape.
No adding, no changing,
No back or forth.
No shame, no doubts.
»Ich bin Thrillerautorin, Sachbuchautorin, Podcasterin. Überlegte ich gerade ernsthaft, eine Gedichtsammlung zu veröffentlichen? Mein Herz derart offensichtlich auf den OP-Tisch zu knallen für eine öffentliche Sektion? Andererseits: Hatte ich mir nicht geschworen, mich nicht von meinen Zweifeln leiten zu lassen, sondern von meinem Herzen? Der Liebe immer ein bisschen mehr Raum zu geben als der Angst? Dass letzteres für mein Schreiben galt, war klar. Aber sollte es nicht auch für mein Leben gelten?«
Gedichte ohne Weichzeichner von Romy Hausmann. Grandios vertont von Fortuna Ehrenfeld.
»Hausmann erschafft ein dunkles Sonnensystem, das mit funkelnden Sternen übersät ist.« New York Times über »Liebes Kind«
Das E-Book können Sie in Legimi-Apps oder einer beliebigen App lesen, die das folgende Format unterstützen:
Seitenzahl: 60
Veröffentlichungsjahr: 2024
Gedichte ohne Weichzeichner, getippt auf einer alten Schreibmaschine. Ohne Löschtaste, ohne Sorge um ein paar matte Stellen im blankpolierten Powerfrauen-Image.
I’m typing on an old typewriter;my Princess Standard 300, from the sixtiesI’m depriving myself of escape.No adding, no changing,No back or forth.No shame, no doubts.
»Ich bin Thrillerautorin, Sachbuchautorin, Podcasterin. Überlegte ich gerade ernsthaft, eine Gedichtsammlung zu veröffentlichen? Mein Herz derart offensichtlich auf den OP-Tisch zu knallen für eine öffentliche Sektion? Andererseits: Hatte ich mir nicht geschworen, mich nicht von meinen Zweifeln leiten zu lassen, sondern von meinem Herzen? Der Liebe immer ein bisschen mehr Raum zu geben als der Angst? Dass letzteres für mein Schreiben galt, war klar. Aber sollte es nicht auch für mein Leben gelten?«
Romy Hausmann ist seit ihrem SPIEGEL-Nr.-1-Bestseller »Liebes Kind« »eine der erfolgreichsten Thrillerautorinnen Deutschlands« (THE SUNDAY TIMES). Ihre Bücher erscheinen auf den Bestsellerlisten in 27 Ländern, die Netflix-Verfilmung von »Liebes Kind« ist die international meistgesehene deutsche Produktion aller Zeiten. Beim Schreiben gilt ihr Interesse stets den beiden großen Themen, die ihrer Ansicht nach das Menschsein ausmachen: Liebe und Angst. Dafür hat sie nun in ihrer Poetry Collection »Princess Standard« eine neue faszinierende Form gefunden – grandios vertont von Fortuna Ehrenfeld.
»Hausmann erschafft ein dunkles Sonnensystem, das mit funkelnden Sternen übersät ist.«
New York Times über »Liebes Kind«
»Hausmann ist eine Größe, mit der man rechnen muss.«
David Baldacci über »Liebes Kind«
Martin Bechler ist aus der deutschen Indie Szene nicht mehr wegzudenken. In nur wenigen Jahren führte er seine Band FORTUNA EHRENFELD vom Kneipenkonzert in die Hamburger Elbphilharmonie. Ausverkaufte Tourneen und eine jubelnde Presse – mit seiner eigenwilligen Poesie und unberechenbaren Klangkosmen hat er ein vollkommen eigenständiges Genre geschaffen.
„Fortuna Ehrenfeld treffen mitten ins Herz.“
Stern
https://linktr.ee/princess_standard
Romy Hausmann
a poetry collection.
music by Fortuna Ehrenfeld
To Phoebe,who still sends feathers.
‘She lived her life to the fullest.’Natalie Handsjuk
Der Inhalt dieses E-Books ist urheberrechtlich geschützt und enthält technische Sicherungsmaßnahmen gegen unbefugte Nutzung. Die Entfernung dieser Sicherung sowie die Nutzung durch unbefugte Verarbeitung, Vervielfältigung, Verbreitung oder öffentliche Zugänglichmachung, insbesondere in elektronischer Form, ist untersagt und kann straf- und zivilrechtliche Sanktionen nach sich ziehen.
Der Verlag behält sich die Verwertung der urheberrechtlich geschützten Inhalte dieses Werkes für Zwecke des Text- und Data-Minings nach §44b UrhG ausdrücklich vor. Jegliche unbefugte Nutzung ist hiermit ausgeschlossen.
Copyright © 2024 Penguin Verlag in der Penguin Random House Verlagsgruppe GmbH, Neumarkter Str. 28, 81673 München
Lektorat: Bianca Dombrowa
Umschlaggestaltung: Sabine Kwauka
Umschlagabbildungen: Astrid Eckert
Satz: Lorenz+Zeller GmbH, Inning a.A.
ISBN 978-3-641-32741-5V001
www.penguin-verlag.de
I’m typing on an old typewriter;
my Princess Standard 300, from the sixties,
when it was not as easy as nowadays for a writer
to add and change,
to go back or forth,
to improve or delete.
I’m writing on yellowed paper
from a box I found in my grandma’s house.
It has proven how much it can take
after so many years in the attic.
I’m typing on the old typewriter,
I’m depriving myself of escape.
No adding, no changing,
No back or forth
No shame, no doubts.
I was taking a wander through a flea market, some time in summer 2022. I spotted it at once: an old portable typewriter. Pale-green body with worn, yellowed keys. I couldn’t decide whether it was absolutely gorgeous or horribly ugly. Maybe a bit of both - just like life. But what I was sure of immediately was that I had to have it. I had to have it and I had to write with it. What attracted me was the lack of correctability, the idea that I wouldn’t be able to take back any phrase, idea, not even a single letter. I would simply have to leave things as they WERE, totally raw and genuine.
‘Just needs a new ribbon,’ the elderly man standing behind the table said, even though I hadn’t asked about it. I just nodded and handed him a banknote. I thought I could manage to get a new ribbon, in that period around summer 2022 when I found many other things so difficult. I was exhausted.
Over the previous four years I’d published four books – three thrillers and a non-fiction true crime title. I’d also contributed a few short stories to anthologies and co-hosted a podcast. My life consisted of plumbing the murky depths of human nature, then speaking and writing about them. When working on my first thriller, ‘Dear Child’, I’d decided that I wouldn’t write about blood and guts. I was far more interested in the inner workings of people’s minds, psychology.
I am absolutely convinced that all our motives, our deeds and ideas can be traced back to two things: love and fear. For this reason alone, it is important for me that my thrillers focus not only on the dark sides, but have something else too. Not necessarily a happy ending in the classical sense, but a glimmer of light, a spark of hope. When I write, love always has to be given a little more space than fear – this is non-negotiable. All the same, a thriller is a thriller and not a romance. The themes are serious, even if I, as the author, am the one choosing them.
After three books, I was struck by a strong desire to investigate in the real world what I had been making up in my fiction. I wanted to know what a crime REALLY felt like. Rather than just relying on my imagination (and thus perhaps often being wrong), I was now keen to obtain a more profound understanding, insofar as this was possible as an outsider. So I chose ten true crime cases and tried contacting those who’d been involved. I spoke to investigators, victims and loved ones, and soon realized how much I’d underestimated this project. Because all of a sudden, I was dealing with real people rather than characters from my imagination whose feelings I could manipulate for my stories. One case in particular affected me deeply, that of a young woman called Phoebe Handsjuk. Phoebe died in December 2010. It could have been an accident, suicide, or even murder. Lorne, her grandfather and a former police officer, is fully convinced it was murder.
At the start of my research Phoebe was nothing but a name for me, a headline about a mysterious death in Australia, the photograph of a pretty face with a broad, winning smile. Her mother, Natalie, agreed to an interview. Neither of us could suspect just what an impact this would have on my life.
Natalie’s stories were what made Phoebe come alive for me. Phoebe, who Natalie called ‘Tiger Girl’ because she was unfailingly courageous, fighting for people and causes close to her heart. Phoebe, who loved nature, the sea, her freedom. Who was creative and scribbled on every piece of paper that came to hand, to record an idea, a poem or a brief sketch. Phoebe, whose emotions were just so intense she sometimes barely knew what to do with them. She was unconditional in many ways, and not only when it came to her positive sides. Some of the things Natalie told me about her daughter made me feel as if I’d been found out. It was startling how much we had in common. Occasionally I grinned, at other times I felt uneasy. ‘Phoebe would have li