Kindheit und Jugend ohne Computer und Handy - Günter Eder - E-Book

Kindheit und Jugend ohne Computer und Handy E-Book

Günter Eder

0,0

Beschreibung

Der Autor erzählt die wahre Geschichte seiner Kindheit und Jugend von 1943 bis 1960. Die Gefahr der letzten Kriegsjahre in München und im Bayrischen Wald, so wie die schwierige Nachkriegszeit bestimmten sein junges Leben und machten es zur ereignisreichsten, abenteuerlichsten jedoch auch schönsten Zeit seines Lebens. Der Autor schildert in seiner lebendigen Art in seinem geliebten urbayrischen Dialekt viele schöne, sehr traurige, aber auch abenteuerliche Geschichten.

Sie lesen das E-Book in den Legimi-Apps auf:

Android
iOS
von Legimi
zertifizierten E-Readern
Kindle™-E-Readern
(für ausgewählte Pakete)

Seitenzahl: 304

Das E-Book (TTS) können Sie hören im Abo „Legimi Premium” in Legimi-Apps auf:

Android
iOS
Bewertungen
0,0
0
0
0
0
0
Mehr Informationen
Mehr Informationen
Legimi prüft nicht, ob Rezensionen von Nutzern stammen, die den betreffenden Titel tatsächlich gekauft oder gelesen/gehört haben. Wir entfernen aber gefälschte Rezensionen.



Günter Eder

Kindheit und Jugend ohne Computer und Handy

echt bayrisch

 

 

 

Dieses ebook wurde erstellt bei

Inhaltsverzeichnis

Titel

Voawoat von Schreiwaleng

Mei Kindazeid bis e fimf Joah oed wah

Veyaloa neie Eafahrungen

Iadz wiad`s eansd, iaz muaß ih a e d`Schue

Schee wah`s ned oewei, awa indreßand

De modeane Zeid kimmd

Gfäahlehe Funde und Speya

Vo iadz a is oes andas e unsana Familie

Oewei wieda ebs neis, a bei uns dahoam

Langsam fangd s`Lem a eansd z`wean

Ned olle Fella hand s`Voarechd vo da Jugnd

Eyda wean, awa ned gscheida

Iadz gehd da Eansd des Lebms a

Impressum neobooks

Voawoat von Schreiwaleng

Kindheit und Jugend

ohne

Computer und Handy

echt bayrisch

Impressum

Copyright by

Günter O. Eder

Ländstr. 3

80538 München

[email protected]

Alle Rechte vorbehalten

ISBN 978-3-****-***-*

veröffentlicht Datum

www.neobooks.com/Werk von Günter O. Eder.html

Der Autor

Im Juni 1943 in München geboren, war ich in den ersten Jahren meines Lebens bedingt durch die schlimmen Einflüsse des zweiten Weltkrieges gezwungen sehr häufig zusammen mit meiner Mutter, manchmal auch alleine, meinen Wohnort zu wechseln, jedoch immer innerhalb von Bayern. Dies ist sicher auch einer der Gründe warum ich immer schon sehr stark meinem bayrischen Dialekt verbunden bin.

Nachdem ich feststellen mußte das unser schöner Dialekt in den letzten Jahren immer mehr verschwindet, habe ich mich entschlossen, das mir mögliche zu unternehmen um diesem unschönen Trend wenigstens etwas entgegen zu wirken.

Es ist ganz und gar nicht so wie uns viele einreden wollen, das derjenige der bayrisch spricht weniger gute Voraussetzungen im Berufsleben hat. Die Generationen vor uns, die Bayern zu dem gemacht haben was es heute ist, haben auch beinahe alle bayrisch gesprochen.

Günter O. Eder

D`Idee fia des Biahe is ma kema wiea e en Brofeßa Woefgang Schmiedbaua sei Biahe, „eine Kindheit in Niedabayan“ glesn ghad ha. Da Schmiedbaua dea had damoes iwahaubd ned weid vo mia weg gwohnd, veleichd a so a zwoa, drei Kilomedda. Mia ha ma a oe zweh af Schdammham e d`Pfoegsschue ganga, oan gemeinsama Bekandn ha ma a ghad, des wa da Aschbaua.

Wei da boaresche Dialegd oewei mehra voschwindt und wei`s

a kam a Lidradua en boareschn Dialegd gibd, ha a ma dengd das e amoe a Biahe kombled af boaresch schreim kand. Mia is awa nix gscheids ned eigfoen, drum ha e hoed des gschriem wos e e meina Kindazeid und Jugnd oes aso bei uns z Bayan dalebd ha.

Wei e oes Kind und a oesa groußa efda umziehang ha miaßn, God sei Dank oewei bloß innahoe vo Bayan, desweng is mei Boaresch a bißl unsauwa woan. Da is ebs vo Owabayan und a ganz vey vo Niedabayan dabei, vey von Boareschn Woed und a von Rouddae drund, muldikuldi hoed. Da Boaresche Woed dea kead zwa a zo Niedabayan, awa de Leid da drin, de schmadznd ganz andas oes wiea de Leid e deara Gengad e deara wo ih de meisde Zeid aufgwoxn bih. Wea se z`Bayan auskennd dea woaß a daß se da da Dialegd scha olle dreißg, vieazg Kilomedda ganz schdoag vaendad.

Mei Hoamad is eigndleh Meyhmeisl, des is zwischn Oededeng und Simbach am Inn, veleichd a so a drei Kilomedda undahoe Maggl, des is wahscheinle vey Leid bekannd wei dot da Babsd Benedigd da sechzehnde geboan is. Meyhmeisl is diaregd e da Owaboareschn Grenz. Niedabayan und Owabayan weand da drund nua na duach n Diagnbach voanand drennd.

Mei Kindazeid bis e fimf Joah oed wah

Ih hoaß Ginda Eda und bih z`Minga drom en siebzehndn June neinzeahundaddreiaviazage um viare e da Fria auf d`Weyd kema drum bih e a a echda Mingara, da bih e a schdoez drauf.

Z Minga, da bih e a na daufd woan. Des wah eigandle a goa koa Broblem ned gwen. Des Schlimme bei dera Sach, des wah bloß, das e fasd an Nam griagd hed, dea wo ma beschdimd iwahaubd ned gfoen hed, da bih a ma heid oewei na ganz siha.

Mei Daufpadden des is d`Tande Ane gwen, des wa p`Frau von Ongl Badl, de woed umbedigt das me d`Mudde Ginda Xeaxes daufa loßn soed. Gott sei Dank had se d`Mudde duachgsezd drum hoas e iadz Ginda Odma. Den Nam Odma den ha e a blos desweng griagd wei mei echda Vadda a Odma ghoaßn had. Mia seywa mia gfoed dea Nam Odma a ned dea is awa oewei na bessa oes wia Xeaxes. Oes a gloans Kind kahsd nix dageng doa wos da d`Eydan fia ran Nam gemd und schbeda nidz ds da a nix meha wenn sd de beschweasd, da is hoed nix z moha. Kinz enk es viaschdeyn das ih oes echda Baya, Ginda Xeaxes hoaßad, des kannd a ga koa Mensch ned aushoedn.

Des mid mein Gebuadsdag, des is a ganz a bsundane Gschichd

Gwen. Dea Dag is e de fuchzga Jahr zon Dag da Deitschn Einheid eagläad woan. Des wa zwengs da Osdzone, wei da drend d`Leid gega d`Rußn aufgschdandn hand. Des wa nadiale a riesn Gligg fia mih, wei e da oewei Schuefrei und schbeda dann a na oawatsfrei ghad ha. Des is scha schee we ma an sein Gebuatsdag an Feiadag had. Awa iagnd oana had ma des ned vagund, wei s den Dag schbeda leida wieda agschaffd und af n driddn Ogdowa valegd hamd. Des is damoes nach da deidschn Wiedavaeinegung gwen, da is d`Osdzone af Wesddeidschland wieda zrugg kema. Voan zwoadn Weydgrieag da had des a oes zamm ghead, neinaachzge is s dann a wieda ra so woan wia s friaras gwen is.

Neizehahundadneinaachzge, da hand z`Dresdn oewei wenn s finsda woan is, ganz vey Leid mid Kiatzn af d`Schdraß auße ganga und hamd demostriead wei s eah iwahaubd nimma basd had wos bei eah e da DDR drend de Bolidega oes a so driem hamd und wiea s da zuaganga is.

De Leid de wo da drendn gwond hamd, de hamd iwahaubd koa richdege Freiheid ned khad. De hamd a ned iwaroe da hie fahn deafa wos meng heddn. De hamd bloß da hie fahn defa wo s Bolidiga ealaubd hamd. Zo uns hamd s scha glei ganed uma deafa. Wenn des oana brawiead had, da ha da a Glick ham miaßn daß sn ned glei eigschbiad oda daschoßn hamd.

Ih ka me na ganz guad dra erinnan, wiea ma mei Frau und ih neizeahhundadfümfaachzge z`Ungan en Ualaub drund gwen hand, da hama zwoa Familien kena gleand. Des hand ganz nedde Leid gwen, de hamd uns fia s nexde Jahr soga zo eah af Karl-Marx-Schdad ume eiglond. Mia hama ja sunsd na niea da drend gwen weis uns a ga ned ei loßn heddn. Wiea ma da drend gwen hand, da hama easchd amoe richde gseng wos da drend eigandle oes a so lous gwen is. Ganz vey Heisa und a de meisdn Schdraßn hand kabudd gwen, des wa scha draure.

Fia de meisdn Leid da is de Wiedavaeinegung scha a rechd a grouße Freid gwen. Da hamd olle rußeschn Soedadn wieda af Rußland ae hoam miaßn und de Leid vo da Osdzone drend, de hamd a wieda iwaroe hie fahn deafa, wo s grad hie woedn. Fia mih wa de Wiedavaeinegung a a riesn Freid, awa daß s den Feiadag, dea wo mei Gebuadsdag gwen is valegd hamd des wa scha rechd schad. Da kasd hoed iwahaubd nix moha gega de groußn da drom. Iadz bih e awa ganz schee weid fiare kema e da Zeid, awa mei, de Bolidega, de hamd ma mein peasönlechn Feiadag eimfach gschdrieha. An Feiadag ha e iadz nimma, awa wenexdns hoase Ginda und ned Xeaxes.

Wei e hoed scha amoe da gwen bih und z`Minga z`wengsdn Griag des Lem a ned recht gsund gwen is, had me Mudde zon Dragna af Weilheim e Pflege ei bracht. Des wand recht brave Leid, ih woas nimma genau wia lang das e bei de dot gwen bih. Ih glaub des miaßadn a soa oa, oanahoeb Joah gwen sei, wei a me dunkl dra erinnan ka das e damoes scha laufa ha kina, sunsd hede en Dragna ned oewei, wenn a vo da Oawad hoam kema is, d`Bandoffe bringa kina, da dra ha a me oes gloana Bua schbeda oewei na erinnan kina. D`Mudde had ma gsagd das e scha mid oan Joah laufa ha kina, dem nach wa des ganze dann scha um a`ra neizehahundadvieraviazge umanand. Wia e d`Mudde amoe gfragd ha wo des mid de Bandoffe gwen sei kannd, da had s ma gsagd das des bein Dragna z`Weilheim drin gwen is, sunsd dad e des vo seywa heid a ganimma wißn.

En Friajoah neinzeahundadfümfaviazge, da is ds`Deidschland na Griag gwen, des had ma d`Mudde schbeda amoe vozeyd da had s me vo Weilheim a`ghoed und is mid mia zeaschd amoe af Minga e d Hoenzollanschdraß zo da Tande Ane eine gfahn.

Hie und da had me Tande Ane oda d`Mudde af a moe baggd, da hand s dann mid mia von fimdn Schdog, da wo Tande Ane gwond had, iwa Drebbm en Kella ae grennd. Da hand dann scha oewei mehra Leid drund gwen zo de hama uns dann a na ei druggd. Da had dann Tande Ane ofd amoe laud gschimpfd, geds hoed a bissl af Zeidn, segd s leichd ned das ma mia an gloan Buam dabei hamd. En Kella hama oewei dann ae miaßn wenn ma z`Siarenen ghead had, des had khoaßn das wieda amoe p`Fliaga mid ehrane Bombm dahea kemand und daß s wieda ra moe saugfeale wiead.

Iagndwan amoe, wia ma von Kella wieda e d`Wohnung aufe kema hand is oese kabud gwen. Des Haus e den wo ma bei da Tande Ane gwohnd hamd, des had a Bombm droffa, a so daß bein Dach eina grengd had und Mewe wand a olle kabud.

Wei Tande Ane en Haus ganz om gwohnd had und des ganze Dach hie gwen is, had ma vo iharana Wohnung aus en Himme aufe schau kina. Da had d`Tande Anne gsagd, iatz miaß ma hoam foan, da kima iadz nimma bleim. Da ha ma dann olle midanand glei mid n Zug af Hoslbach en Boareschn Woed ei gfoahn. D`Tande Ane, de is a z`Hoslbach dahoam gwen, des wa d`Dochda von Oba und vo da Oma.

Z`Hoslbach da is d`Mudde af d`Weyd kema, drum hamd dodn a na oewei Vowande vo iha glebd. En Boareschn Woed, da bih e schbeda a na recht gean drin gwen. Da wa e fasd oewei bein Ongl und bei da Tande vo da Mudde. Ih glaub d`Oma is d`Schwesda vo da Mudde iharana Muada gwen. Fia mih hand des schbeda dann oewei da Oba und d`Oma gwen. A so had d`Mudde ja a koa Vawande nima khad. Es ka a sei daß sa se volaungd oda a gschamd hamd wei s mih scha oesa junge oes ledegs Kind griagd had. Mei Vadda dea is z`Rußland en Griag gwen, da had ma dann af oamoe iwahaubd nix mehr vo eahm ghead. D`Mudde had gsagd, der is vomißd, drum hand s a nimma zon heiradn zamm kema. D`Mudde had mein Vadda na ganz lang iwa s Roude Greiz suaha lossn, awa oewei hads ghoaßn, dea is z`Rußland vomißd und is ned zon finden.

D`Mudde is a scha a ledegs Kind gwen. Ihara Muada, de wo mei Oma gwen wah, de had se wia d`Mudde easchd segs Joah oed gwen is umbrachd. Desweng is d`Mudde a scha mid ara achzea Joah af Minga aufe. Z`Hoslbach da hamd iha vey Leid s`Lem ganz schee schwa gmochd wei sie a ledegs Kind gwen is. Frira wa des bsondas bei de Leid af n Land drauß a grouße Schand wenn a ledege Frau a Kind griagd had. Damoes hamd D`Leid olle recht scheinheile und bigodesch da und hand e d`Kiaha hie grennd, awa sunsd wand s lang ned so brav wiea s ausschau hed soen. Heid, da iß s ja a efda na a so, da brauch ma uns iwahaubd nix via moha.

Vo damoes hae na lang oewei a boa so Beydl en Kopf drin ghad, des is a scha ganz schee lang hea und ih bih a damoes na ganz gloa gwen. Z`Hoslbach drin, da hamd iagndwan amoe olle Leid aus eharane Heisa und von Doaf außa miaßn und hamd se iagndwo voschdegga miaßn. D`Leid hand olle grennd und hamd duachanand gschrian. D`Mudde had mih auf d`Oam gnuma und is mid mia dava glaufa, d`Tande Anne, de had mei Kindawagl gschom, da hamd s fia mih a Bedzeig eidah khad. D`Oma und da Oba und a na mehra andane Leid hand damoes olle aus n Doaf außa und af n Hoslbeag aufe grennd.

Igndwo en Hoslbeag drom, zwischn de Feyda hand so Boschn und Bam gschdandn und dazwischn da hand so ganz grouße Schdoana gleng, da ha ma dann blim. D`Mudde und d`Tande Anne hamd de Bedda de wo en Kindawagl drin gwen hand af n Bon hie glegd und ih hed da drin dann schlofa soen. Des is awa ned ganga wei vey Leid da gwen hand de wo de ganze Zeid midanand gred hamd. A boa so Mana e anana Unefoam hand a da gwen, ih ha gmoad das des Feiawehamana hand. Schbeda wia e scha a bißl eyda gwen bih ha e d`Mudde amoe gfragd wos damoes z`Hoslbach drin lous gwen is, da had s ma dann oese vozeyhd.

Da had s af amoe an Alarm mid Siarenen gem, genau a so wiea s z`Minga drom gwen is. Z`wengs den Alarm hand olle Leid von Doaf aus eharane Heisa dava grennd und woednd se iagndwo voschdegga. Es hed ganz leichd sei kina, daß s genau a so wia z`Minga drom, a z`Hoslbach veleichd a Bombm awa schmeißn woeddn. D`Mudde had ma ezeyd das d`Leid von Doaf voahea scha ausgmochd hamd wos s doand wenn s an Bombmalarm gibd. D`Mudde had gsagd das des oese baßiead is wiea da Griag scha fasd aus gwen is. Wei de amerekaneschn Soedadn af Grafenau und af Schembeag kema hand, hand olle deidschn Soedadn af Bassa aezua dava glaufa.

Oa so a ganz a damescha, fanadescha, deidscha Soedad had damoes z`Haus drom na amoe af Schemberg zo de Amerekana ume gschossn. Des hamd se awa d`Ame de wo d`Schembeag drom gwen hand ned gfoen lossn und hamd mid eahrane Kanonen af Hoslbach und af Haus eina, zrugg gschoßn.

Des Ganze wa a da Grund warum olle Leid aus n Doaf außa und en Schdoabruch en Hoslbeag aufe dava rena hamd miaßn. De Mana, wo e damoes gmoad ha daß s vo da Feiaweha hand, des hand Soedadn gwen, de wo grad en Ualaub dahoam gwen hand. Sunsd is nix bassiad had ma d`Mudde gsagd, koa Leid hand a ned ums Lem kema und kabud is damoes a ned fey ganga, bei aon Bauan da is blos s`Dach a bißl kabudd gwen. D`Frau vo oan Bauan, de is ned mid eham und mid de andan Leid en Schdoabruch auße dava grennd. De had se damoes e deara Zeid wo de andan ned da gwen hand umbrachd. De had se mid an Messa seywa Guagl agschnin.

Vo da weg is z`Hoslbach a nix mea bassiad wos mid n Griag z`doa khad hed. Bloß da Ongl Max, den wo e easchd oamoe bein Oba und bei da Oma gseng ghad ha, des wa ehra Bua, der is von Griag na ned da gwen und is a na lenga ned kema. Da Max, dea is en Griag z`Afreka gwen. Da hamd s gsagd, daß n da drund d`Englenda gfangd hamd. Schbeda hamd s dann gsagd, das da Ongl Max z`Amerika drend e da Gfangaschafd is. Damoes da hae na ned gwißd wos des bedeid. Nach a boa Joah, da is dann da Ongl Max wieda hoam kema, z`Hoslbach hamd se olle Leid rechd gfreid das da Max wieda da gwen is.

En Ongl Max, den ha e rechd gean meng wei a oewei rechd vey mid mia da had. Ih woaß heid oewei na ganz guad wiea ra me mid an so an gloana Schachdal dradzd had, da hada gsagd das da a gloana Radeo drin is. Wenn e amoe a bißl greßa bih had da Max gsagd, dann griage den Radeo.

Schbeda da ha e oes wieda vogeßn, den Radeo, den ha e bis heid na ned vo eham griagd. Hie und da is a amoe d`Tande Rosa kema, de is mid n Ongl Heine voheirad gwen und had z`Neischdad an da Waldnab e da Owapfaez drom gwohnd.

D`Tande Rosa und d`Tande Ane und da Ongl Max, des wand drei Gschwisda und hand de Kinda von Oba und vo da Oma gwen. Wia da Ongl Max dann vo da Gfangaschafd wieda da gwen is, da had a e ana Mehy z`Grafenau goawad, dot hama n dann d`Mudde und ih amoe bsuachd. Da hama dann d`Mudde und ih mid`n Max mid an Aufzug den wo ma mid an Schdrieg seywa ganz schee hou aufe ziang had kina, mid aufe foahn deafa. Dea Aufzug wa eigndle zon Droadsegg aufe ziang da. Wei awa ih a dabei gwen bih, had se da Ongl exdra mid uns zwoa aufe zong.

Da Oba, dea had scha ganz lang e da ADEX z`Esndae drin oes Maschinisd goawad, dea had oewei e an groußn Ofa a Hoez eihoazn miaßn, sunsd daddnd olle Maschinen schdeh bleim had a gsagd. Schbeda dann had a da Ongl Max z`Esndae drin bei da ADEX oes Feanfahra s`oawadn agfangd. Da hada ofd hibsch weid fud foan miaßn, da is da Max sogar bis zon Weiß af Bruggmehy uma kema und had von Sägeweag a Hoez hoen miaßn. Des wand meisdns Schwaddleng und Hoezresda de wo s en Sägeweag nima brauchd hamd. Aus den oedn Hoez da hamd s dann e da ADEX z`Esndae so dinne Hardfasabladdn gmochd. De Bladdna, de hand so brau gwen, af oana Seidn wands ganz gladd und af da andan Seidn da hands rauh gwen, des wand dann de fiadenga Adex-Bladdn. En Afang da had s oewei nua braune Bladdna gem, schbeda da hamds dann a na oa mid ana fawegn Blasdigfolie, roude, greane und vey andane gmochd, a sehane de wo ausgschaud hamd oes wiea Badfliesn. Aus de Adex-Bladdna hamd andane Fabriggn wieda ganz neie Kichnmewe und na mehra andane Sahan gmochd.

Oamoe had da Ongl Max zo da Mudde gsagd das a moang af Weidn e d`Owapfaez aufe foad und had s gfragd ob s mid mia zo da Tande Rosa af Neischdad an da Waldnab mid aufe foahn mehad. D`Mudde had gsagd daß s scha ganz gean midfoahn dad. En nexdn Dag da is da Ongl Max scha ganz boed eda Fria mid sein Lasdwong, des is a Saddlzug, had da Max gsagd, af Hoslbach hea kema und had uns z`Hoslbach voan Doaf drauß akhoed. Da Max had gsagd das a ned es Doaf eina foahn kah, wei a sunsd nimma auße kimmd. Bein Max da is na a Mah dabei gwen, des wa sei Beifahra, dea had mid dabei sei miaßn wei de zweh Mana efda a moe e den Ofa, dea wo eda Seidn hindan Fihrahaus drah gwen is, a Hoez eihoazn hamd miaßn, oana hed des alloa ned doa kina. Da Max had gsagd das dea Lasdwong a Hoezgasa is, Bei an sehan Audo brauchd ma koa Benzin ned tangn. Damoes ha e na ned gwißd wos des bedeid.

Damoes e derara Zeid, da had d`Mudde amoe zo mia gsagd, daß s iadz wieda a Schdellung oes Haushoedaren grieagd und das des ganz weid weg is vo Hoslbach. Ih ha zeschd amoe bei da Oma und bein Obba z`Hoslbach da bleim deafa. D`Mudde had gsagd, wenn oese guad gehd dann hoe a de nahe. Schbeda da had ma d`Mudde dann gsagd, daß s e deara Zeid wo e ned bei iha gwen bih, ganz schee Zeidlang nach mia ghad had. Wia e a so a guade drei Joah oed gwen bih, da had me d`Mudde da hie wo s iatz gwen is, nahe ghoed. Dot had s bei an Mah, den wo grad sei Frau gschdoam is, oes Haushoedaren goawad. Des had Meyhmeisl khoaßn und is a z`Niedabayan drundn gwen, awa scha diearegd e da Owaboareschn Grenz. D`Mudde de is dann af Hoslbach en Boareschn Woed eine kema und had me aghoed. Vo Hoslbach weg da hama zeaschd amoe mid n Bosdaudo af Bassa ei gfoahn, vo Bassa weg hama dann mid`n Dampfzug iwa Boggeng und Maecheng und duach Simbach duahe bis af Buch aufe gfoan.

Ih ka me na guad dra erinnan wia ma mid n Zug en Bahnhof z`Buach akema hand, da had dann a scha a Mah, den wo e na nia gseng ghad ha af d`Mudde und af mih gwoad. Dea Mah, dea had uns mid an Zwoaralawagl mid an Roß von Bahnhof aghoed. Wiea ma unsane Sahan es Wagl eibagd khad hamd, da is s a scha lousganga. Bis da hie, da bieh e na nia mid an sehan Wagl und mid an Roß midgfoan. A so ham a dann ganz schee schney iwa d`Feyda und iwa d`Wiesn zo an Haus hie kema, da wo e voahea a na nia gwen bih.

D`Mudde had gsagd das e vo iaz a da dahoam bieh und bei den Mah und bei ihr bleim deaf. Dea Mah had gsagd, i bih da Ongl Schos, iadz bleibst bei uns da. Da Ongl Schos had a na an gloana Buam ghad dea wo a Schos ghoaßn had, dea is a ungefäha so grouß gwen wia ih. Schbeda wia e a bißl eyda gwen bih, da hamd s ma gsagd das d`Muada von Schos bein Ewen z`Deindoaf drin a Bauandian gwen is, und daß s wia da Schos af d`Weyd kema is, gschdoam is.

Da Schos, dea is wia ra na ganz gloa gwen is, oes Kosdkind zon Ongl und zo seina Frau hie kema. Boed danach is en Ongl sei Frau awa a gschdoam, drum hada a Haushoedaren brauchd.

Da Schos und ih, mia hama midanand aufgwoxn wia Briada. Mia hama a hie und da zankt und grauft, wia s hoed unda Gschwisdara a so is. Wenn s zweyd woan is had uns d`Mudde scha hie und da amoe unsane Kepf zammgrennd. Sunsd hama uns awa meisdns scha ganz guad voschdandn. Da Schos dea had an Bugl ghad, des is awa mia oes Kind ganed aufgfoen. Schbeda wia me d`Nachban oewei wieda ra moe gfragd hamd wann da Schos wieda vo uns fuad muaß, hae d`Mudde gfragd wos d`Nachban da damid moanan. Da hads ma dann des gsagd das da Schos a Kosdkind is und daß se d`Leid hoed en Buggl von Schos en Schnowe weznd und weis sunsd a nix andas ned zon ren hamd oes wiea s Leidausrichdn.

De bigoddeschn Nachban, de wo e an jedn Sonndag e d`Kiaha grennd hand, des wand de schlimmsdn. De hamd wascheinle a en Onkl de fimf Mack, de wo a olle Manad vo da Fiasoage fian Schos griagt had ned vogund hamd. Oewei efda is dann a a Frau vo da Fiasoage kema und had gsagd das iadz da Schos boed amoe e a Heim ei muas wei a bei uns da ned gsund wean kah und sei Bugl vogehd bei uns da a ned. De Frau had gsagd daß s bei uns da koan Dogda ned gibd der wo en Schos heyfa kannd. Ih mechad heid na ned wissen wos de Leid rundum deara Frau vo da Fiasoage na oes eazeyd hamd, daß s en Schos endle vo uns weg doa soednd.

Ih woaß a na ganz guad wia ma, da Schos und ih, z`Ousdan oewei midanand zon Moos suaha en Woed auße ganga hand. Meisdns hama en Hard ei ganga, wei s da drin mehra Moos gem had oes wiea en Brugmeynabeag drom. Des Moos hama ausgrupfd und mid hoam gnuma wei ma s zon Bau fia unsane Ousdanesda brauchd hamd. Unsane Nesda de ham a z Ousdan en Goadn drund es Gras ei zon Friaepfebam zuare baud. Wenn dann da Ousdahos kema is, da ha da oewei gfabde Osdaoa und a na so gloane foawege Guadloa e unsane Nesda ein glegd. Da Schos und ih, mia woedma gean oewei en Ousdahos seng, awa obwoe ma oewei ganz guad aufbassd hamd, hama n nia dawischd, blos d`Mudde had n efda gsegn.

Z`Weinachdn iß s fast oewei genau a so gwen wia z`Ousdan, bloß das ma da koa Nesd ned bau hamd miaßn. D`Mudde de had uns zweh en Heilenga Abnd af d`Nachd wia sunsd a oewei es Bedd gschiggd. Schbeda hama dann a Gleggal leidn ghead, da is dann a scha d`Mudde dahea kema und had gsagd, schney Buam schdeds auf, s`Griskindl is grad kema. Da ha ma dann ganz schney von Bedd ausa und zon Fensda hie grennd und hamd auße gschaud, awa s`Griskindl ha ma iwahaubd nia, a ned oanzegs moe zon seng griagd.

Wenn uns d`Mudde gsagd had daß s`Griskindl da gwen is, da hama schney iwa d`Schdieang ae e d`Schdum ei grend, da is dann a scha oewei a scheena Grisbam da gschdandn. Undan Grisbam hand dann fia uns Gschenga gleng, Woehandschua oda Soggal, oda amoe a Schal. Oamoe hama a a boa gloane Blechaudo griagd. Meisdns had s`Griskindl koa Schbeyzeig ned brachd, mia hama uns iwa de anan Sahan de wo ma olle von Griskindl griagd hamd a oewei rechd gfreid. Mia Buam mia hama iwahaubd nia ebs vomißd. Schbeyn hama iwaroe kina und da dazua ha ma a ned exdra ebs bsundas brauchd.

De ganze Zeid ha e a ned dahoam mid n Schos gschbeyd, ih bih scha a ofd eda Gengad umanand und ha a andane Leid kena gleand. De meisdn hamd e scha gwißd wea eh bih. Hie und da had me oana vo de Nachban gfragd wo ma ih und d`Mude, oda wo da Schos und da Ongl schlofand. Ih ha dann oewei gsagd das ma d`Mudde und ih e den gloan Zimma drund, nem da Schdum schlofand. D`Mudde had gsagd das e des sang soed wenn me eba fragd. Ih ha ma ned viaschdayn kina warum de Leid des oes wissen woeddnd, ih ha ma a nix dabei dengd wenn s me um sehane Sahan gfragd hamd.

Ned weid vo uns weg da had s`Resal gwond, de is oa Joa eyda gwen oes wia ih, mid n Resal da bieh e ganz ofd zon schbeyn beinand gwen. Hie und da hama bei ea dahoam, oda a bei uns herend gschbeyd. Bei uns da is s ned so indressant gwen wia bein Resal drend, de hamd an Bauanhof ghad, da had ma scha vey mehra doa kina oes wia bei uns. Hie und da amoe hama mia zwoa vo da Lobachbrugg ae um d`Wedd bisld, da hama brawiad wer vo uns am weidan kimmd. Meisdns is s`Resal weida kema wiea ih, wahscheinle is des da dava kema, wei sie koan so an Fritze ned kad had wia ih. S`Resal is oewei scha z`Meyhmaisl gwen wei`s da geboan is, drum had sa se a eda Gengad vey bessa auskennd wia ih.

Mid`n Resal ha e a ganz vey vo Meyhmeisl kena gleand. Af da lingn Seidn vo uns, a Schdiggl weida ume, da is da Meyhmeisl Hof gwen. Undahoe n Beag da wa da Grombaua, da bih e awa mid n Resal seydna ae kema. Bein Grombaua da hamds mehra Kinda ghad, oa Diandl had Maral koaßn, de wa geau so oed wiea ih. S`Maral, de is awa nua ganz seydn bei uns zon Schbeyn herom gwen. Wiea e schbeda e d`Schue kema bih, da wa ma s`Maral und ih, e da gleichn Glass.

Veyaloa neie Eafahrungen

Wia s`Resal e d`Schue kema is, de had oa Jahr voa mia afanga miaßn, da bih e dann efda mid n Schos alloa umanand und ha eam oes zoagd wo e mid n Resal iwaroe scha gwen bih. De Gengad e deara wo ma mia oewei umanand grend hand, des wa von Grombaua drund wegad, en Diagnbach endlang bis zo da Eisnbahnbrugg fiare, oda af de anda Seidn e d`Bruggmeyh ume und viare bis af Undadiagn. Vo dot aus bis zon Biana hindare und weida bis af Buach ae. Vo Buach da hama af da andan Seidn wieda bis zon Brebeck aufa. Vo dot hama dann zon Lindna fiare, bein Miaglhuwa und bein Keinzlschbeaga vobei und zon Diagnbach ae. Da drundn ham a dann unda da Eisnbahnbrugg duahe und iwas Lohbachbriggal driwa en Bach endlang bis zon Grombaua fire, hie und da amoe, da ha ma dann a zon Meyhmeisl aufe ganga.

A jedsmoe hama a ned de ganze Schdregg aglaufa, Des wah fia unsane kuazn Haxal scha a bißl zweid gwen. Af de anda Seidn von Diagnbach hama eigandle fasd iwahaubd nia ume ganga. Ih ka a ned so genau sang warum, veleichd a wei da drendn blos rechd vey Wiesn gwen hand und sunsd iwahaubd nix andas. Glei drendahoe da Eisnbahnbrugg, da is a gloana Bunga en Beag drin gwen. Da Ongl had gsagd daß s en Bunga baud hamd wei s en Grieag d`Eisnbahnbrugg schbrenga heddn meng, das de rußeschn und de amerekaneschn Soedadn mid n Zug ned iwan Diagnbach uma fahn heddn kina.

Da drundn, da is da Diagnbach de Grenz zwischn Owabayan und Niedabayan, damoes da had me des awa iwahaubd na ned indressiead. Heid da iß s a bisl andas oes wiea s damoes gwen is, heid vaschdeh e des ganze ja a a bißal beßa.

Da Lohbach der kimmd vo Daumbach eina und is bis af a boa Dimpfe meißdns drugga gwen. Bloß wenn s vey grengd had, dann is a a hie und da amoe ganz schee grouß woan. Da hand efda a Bam dahea gschwumma und hamd d`Brugg undahoe unsan Haus voschdopfd. Des is meisdns ganz schee gfeahle gwen wei da s`Wossa efda bis zon Haus aufa ganga is. Ofd hama goaned gwissd ob s veleicht es Haus eina kimmd oda ned. D`Lohbachbrugg de had zwoa Beng ghad, oa Bong is heyzan gwen und oana wa bedanniead. Des wa hibsch gfeale fia de groußn Lasdauddo und fian Weiß und fian Ewen seine Langhoezfuhaweaha. Wenn de da driwa gfahn hand hed dea heyza Bong leichd amoe zammbreha kina.

Schbeda hamds dann d`Hoezbrugg weg grißn und hamd den zwoadn Bruggbong a beddaniead. Unda de Bruggbeng da had da Ongl oewei seine Kutschn und en Heiwong undagschdeyd. Des wa a nia koa Broblem ned, wei s unda da Brugg e oewei drugga gwen is. Bloß wenn s a moe grengd had, dann had ma aufbaßn miaßn das ma de Wang fria gnua außa da had, sunsd heds veleichd da Lohbach davah grißn.

Da Ongl der had oewei mindasdns oa Roß ghad, efda hand s sogoa a zwoa gwen. Da wand a na de Hena und hie und da, da hama a na a Kuah oda a Goas ghad, da had se oewei wos griad bei uns dahoam. D`Mille de wo ma brauchd hamd, de hama wenn ma grad koa Kuah ned ghad hamd bein Dreia ghoed wei ih koa Goasmille ned meng ha. De Mille von Dreia, de ha e a rechd gean ghoed, wei e dann oewei bis d`Mille fide gwen is mid`n Resal na a bisl schbeyn ha kina.

Hie und da wenn e af d`Nachd amoe zon Mille hoen zon Dreia ume ganga bih, da had s a scha amoe a bißl lenga dauad, da is ma a efda scha d`Mudde z`geng kema und had gschimpfd wei e so lang braucht ha. Z`Meyhmaisl da iß`s ma eigndle ga nia langweile gwen, da hads fia mih oewei ebs neis oda ebs andas indressands zon doa gem.

Oamoe ha a ma bein Pfeifal schniazln e d`Hend an Schiefan eizong, des had ganz schee weh da und e da Hend hae dann an ganz an dign Bingl griagd, eigndle iß`s a Blodan gwen de wo schbeda dann ganz blau und grea woan is. De Blodan is oewei digga woan und had a oewei mehra weh da. Da Ongl und d`Mudde hamd gsagd das des ganz beschdimmd a Bluadvagifdung sei muaß. Das e a Bludvagifdung ghad ha, des had ma gseng, wei vo meina Hend a bis iwan Eybong hindare und fasd bis zo da Oxl aufe a rouda Stroaf kema is. Af d`Nachd da had se dann d`Mudde unda da Bedroleumlambm oes genau agschaud und had s a en Ongl zoagd. Wiea dea des gseng had had a gsagd, des muasd aufmoha sunsd schdiabd a da. D`Mudde had dann a Nodl koed und had en Bingl ei gschdoha. Aus n Bingl is dann a so a ganz a geywe Bria außa gruna. Wia e des gseng ha, da is ma schlechd woan und ih bih umgfoen. Danach wia e wieda wach gwen bih had ma gseng das da roude Stroaf oewei weida zrugg ganga is. En nexdn Dag da is des ganze dann a scha wieda ganz guad gwen.

Heid dad ma mid ebs sehan zon Dogda geh, awa damoes wa des ned ganz so eimfach, da hed ma zeaschd s`Ros eischbanna miaßn und dann hed ma a na zon Dogda af Dann auße fahn miassn. Audo hads damoes a naned so vey gem, da oanzege dea wo a Audo ghad had, des wah da Weiß e da Bruggmeyh. Damoes hamd se d`Leid mehra seywa ghoefa wenn eha ebs basiad is. En Dogda aruafa had ma a ned so eimfach kina wei kam oana e da Nah gwen is dea wo an Telefon khad had.

Z`Hoslbach da is ma a amoe so ebs bled`s bassiad, da bih e vo da Odldruga awa gfoen. Des is bein Wofal drom gwen, da had da Wofal Bebal mid de Roß en Odl afs Feyd auße gfoahn ih ha bein Bebal ganz hou drom af n Odlwong sitzn deafa wiea da Bebal zo de Roß viare gschrian had „wiah“ da hamd d`Roß glei richde azong. Wei i ned aufbassd ha bih e vo da Odldruga awa gfoen. Ih woas na das e drund grad na schney meine Fiaß af d`Zeidn drahd ha, sunsd heds me dabresld. Wia e herund gleng bih, da bih e zeaschd amoe a bisl debbad gwen. Heid da dad ma wascheinle zo ebs sehan sang, dea is bewusdlos gwen. Wia de Leid de wo dabei gwen hand gseng hamd wos baßiead is, da hand s olle schney zo mia hea grend und hamd gschaud ob ma ebs feid. Ih bih awa aufgschdandn wei ma nix gfeid had. D`Frau Ellenga had me dann af d`Oam gnumma und had me zon Oba und zo da Oma ae drang. D`Oma de had ma dann glei en Kobf gwoschn, da had s easchd gmeagd das e en Kobf drom a ganz a scheens Loch ghad ha.

Wia me d`Oma fidae gwoschn ghad had, had`s ma an Aneka auf n Kobf aufe da und a Bindn uma bundn. Z`Hoslbach drin iß s a na ned fey andas gwen wia z`Meyhmeisl herend, da hads a na fasd koa Audo ned gem und a nua ganz seydn an Telefon. Da glauwe, das da Hanasnbaua da oanzege gwen is, dea wo a Audo und a an Telefon ghad had. Zon Dogda da, hed ma bis af Grafenau eine fahn miassn, des glauwe des hand a a soa nei Kilomedda gwen, awa i bih a a so wieda ganz schney gsund woan.

Damoes da hamd vey Leid af n Land draußdn a na koa elegdresch Liachd ned ghad, drum hamd s a kam an Telefon und a koan Radeo na ned ghad. Z`Hoslbach, des woas e na guad, da hads bein Wiad drund an Telefon gem da hamd olle telefoniean defa wenn s es brauchd had. We ma aruafa had miaßn, da had ma dera Frau de wo dot goawad had zeasch amoe d`Telefon Nummara sang miaßn. De Frau de had dann a boa Kawe e a so a Kasdl eigschdegd, dann had`s a boa moe e a na Kuawe, de wo e den Telefonkasdl dra gwen is umdraht. Da had se dann e den Telefon af da andan Seidn eba gmeyd, den had de Frau de Nummara gsagd und dann had ma telefonian kina. Da hamd d`Leid dazua gsagd, se loßn se iadz vobindn.

Wia da Max vo da Gfangaschafd hoam kema is, da hamd se boed drauf da Oba und d`Oma a s`elegdresche Liachd eirichdn loßn. Des wa ganz brima, wie s dann a an Radeo griagd hamd. Der Radeo had ma rechd guad gfoen, da is voan dra a so a greas Augn gwen des wo oewei a so gleichd had. E den Augn da had ma seng kina wia guad das dea Senda herganga is den wo ma grad eigschdeyd ghad had, des had ma da Max gsagd. Wenn da Empfang ned so guad gwen is had ma an an Ral drah miassn dann iß`s bessa woan.